Червона та Чорне у дзеркалі Золя
Книга: Черево Парижа | |||||
|
|||||
В уста художника Клода Еміль Золя вкладає свої висновки та умовиводи своїх спостережень. Він розмалювує Париж в два кольори: домінуючий червоний (червоні фасади магазинів, товари з Ринку, м'ясо та ковбаси Кеню) та поодинокий чорний (завжди чорна фігура Флоран, очі пані Франсуа, фетровий капелюх Клода). Саме вони найчастіше зазначаються в тексті. Цікаво, що для парижан того часу значення цих кольорів сприймалось за романом «Червоне та Чорне» Стендаля, червоний в якому відповідав внутрішньому справжньому світу, а чорний – штучному зовнішньому. Але Золя поміняв їх місцями, показавши цим якою перевернутою мораллю жили герої його твору. Ця мораль застаріла, вона вже не підходила суспільству і люди це відчували. Відчували, але нічного не хотіли міняти. Їм було комфортно жити в тому мирі та спокої, які нарешті запанували в їх душах. Час плинув, устої старіли, уряд не спішив звільняти нагріте місце і ніби все як було, але люди не помітили, що вони нещільно законсервували себе і маленьки бульбашки свіжого бунтівного повітря проникли в їх затишний світ. А що в такому разі стається з консервами? А вони вибухають. До того справжнього вибуху діло в романі так і не дійде. Флоран – лише один слабенький подіх вітру, що заглибившись в свої мрії, не помівтив, як його зжерли. Але банка вже давно перетворилася на мильну бульбашку, в якій всіма барвами райдуги ілюзорно переливається перевернуте відзеркалення Парижу, всеридині якого люди, мов та риба, м'ясо, сир та овочі, виставлюячи свої найпривабливіші сторони, гниють зсередини. |
|||||
Далі ... |
- Увійдіть або зареєструйтесь, щоб додати коментар
Останні коментарі
49 тижнів 1 день тому
1 рік 48 тижнів тому
2 роки 9 тижнів тому
2 роки 43 тижня тому
2 роки 44 тижня тому
3 роки 11 тижнів тому
3 роки 17 тижнів тому
3 роки 18 тижнів тому
3 роки 18 тижнів тому
3 роки 1 тиждень тому